FAQ

​Heb je een vraag? wellicht staat het antwoord hier

  • Wat ontvang ik nadat ik een cadeau heb gegeven?

    Nadat je een cadeau/cadeaus hebt geselecteerd en betaald,

    ontvang je een mail met daarin een link naar de cadeauvoucher en het
    betaalbewijs.

    Geen mail ontvangen? Check dan de spambox. Helaas komt het
    voor dat af en toe mails in de spambox terecht komen. Ook niet in de spam? Neem
    dan contact op met pluQ, welkom@pluqcadeaulijsten.nl
    of +316 21555475, om een kopie aan te vragen.

  • Ik heb geen voucher en betaalbewijs ontvangen nadat ik een cadeau heb gegeven

    Nadat je een cadeau/cadeaus hebt geselecteerd en betaald, ontvang je een mail met daarin een link naar de cadeauvoucher en het
    betaalbewijs.

    Geen mail ontvangen? Check dan de spambox. Helaas komt het
    voor dat af en toe mails in de spambox terecht komen. Ook niet in de spam? Neem
    dan contact op met pluQ, welkom@pluqcadeaulijsten.nl
    of +316 21555475, om een kopie aan te vragen.

  • Zijn er kosten verbonden aan het geven van een cadeau?

    Als je met Ideal of bancontact betaalt, zijn de kosten €0,95 per transactie (onafhankelijk van het bedrag en het aantal bijdragen). Je kan
    ook met creditcard betalen, de kosten zijn dan 5,2% van het gegeven bedrag.

  • De cadeaugevers betalen transactiekosten. Kan dit afgekocht worden?

    De ‘eigenaar’ van de cadeaulijst kan de transactiekosten die de cadeaugevers betalen, afkopen met een eenmalig bedrag van €92,75. Bij het
    online zetten van de cadeaulijst kan men dit aangeven.

  • Onze bruiloft verschuift door het coronavirus naar een latere datum, kunnen we de cadeaulijst aanpassen?

    Het zijn bizarre tijden door het coronavirus, vanzelfsprekend kan de datum op de cadeaulijst aangepast worden naar de nieuwe datum. De lijst blijft open voor giften tot de 2de dinsdag na de bruiloft. Ook kunnen cadeaus, teksten en foto’s verwijderd, gewijzigd en toegevoegd worden, dit alles zonder extra kosten. Hebben jullie vragen? mail welkom@pluq.nl of bel +316 21555475. Wij helpen jullie graag.

  • De bruiloft wordt doorgeschoven ivm coronavirus en ik heb al een cadeau gegeven. Wat nu?

    ​Het bruidspaar beslist wat zij met de al ontvangen cadeaus doet. Meestal worden de cadeaus ‘meegenomen’ naar de aangepaste/vernieuwde cadeaulijst.

  • Hoe veilig is het om cadeaugeld te geven/te betalen via pluQ?

    Goed dat je het vraagt. Wij maken gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het ” groene slotje” in je browser.

  • Wat ontvangt de gever na betaling?

    Nadat men een leuk cadeau heeft uitgezocht en betaald, ontvangt men in de mail een link, hier vindt men het betaaloverzicht en de cadeauvoucher van het gegeven cadeau (s). Leuk om te geven! Zie hier voor een voorbeeld van een cadeauvoucher.

  • Kunnen cadeaugevers ook een deel van een cadeau geven?

    Dat kan zeker. Per cadeau is het totale bedrag in delen opgesplitst van € 10, € 25 of € 50. Een gever kan een cadeau volledig geven of een deel ervan. Het is ook mogelijk om verschillende cadeaus of verschillende delen van cadeaus te geven. Bijvoorbeeld een deel van een duikcursus en een cocktail op het strand.

  • Is er een maximum geldbedrag dat gegeven kan worden door de cadeaugever?

    Het maximum bedrag dat per keer gegeven kan worden is € 1000. Indien men een hoger bedrag wenst te geven, adviseren wij het bedrag te splitsen en in meerdere keren te geven. Het maximum bedrag is op aanraden van onze moneyprovider vastgesteld.

  • Het lukt niet om het uitgekozen cadeau te geven/ te betalen?

    Wat vervelend dat het niet lukt om het uitgekozen cadeau te geven. Is het cadeau misschien al uitverkocht? Dit is te zien, als de blauwgroene cirkel rond het cadeau helemaal gevuld is. Kies dan een ander mooi cadeau van de cadeaulijst. Heel af en toe komt het voor dat de internetverbinding niet goed is, dan is tijdelijk niet mogelijk om een cadeau te selecteren. Door te ‘verversen’ is het weer verholpen.

  • Het cadeau is uitverkocht, wat nu?

    Een cadeau is uitverkocht als de blauwgroene cirkel rond het cadeau helemaal gevuld is. Iemand anders was je voor en heeft dit cadeau gegeven. Kijk op de cadeaulijst voor een ander mooi cadeau.

  • Waarom worden administratiekosten berekend voor gebruik van een pluQ cadeaulijst?

    pluQ cadeaulijsten is advertentievrij. Daar is bewust voor gekozen. Dat betekent wel dat wij een bijdrage vragen voor het onderhoud en updaten van de website en service die we verlenen.

    Lees meer
  • Wat ontvang ik nadat ik een cadeau heb gegeven?

    Nadat je een cadeau/cadeaus hebt geselecteerd en betaald,

    ontvang je een mail met daarin een link naar de cadeauvoucher en het
    betaalbewijs.

    Geen mail ontvangen? Check dan de spambox. Helaas komt het
    voor dat af en toe mails in de spambox terecht komen. Ook niet in de spam? Neem
    dan contact op met pluQ, welkom@pluqcadeaulijsten.nl
    of +316 21555475, om een kopie aan te vragen.

  • Ik heb geen voucher en betaalbewijs ontvangen nadat ik een cadeau heb gegeven

    Nadat je een cadeau/cadeaus hebt geselecteerd en betaald, ontvang je een mail met daarin een link naar de cadeauvoucher en het
    betaalbewijs.

    Geen mail ontvangen? Check dan de spambox. Helaas komt het
    voor dat af en toe mails in de spambox terecht komen. Ook niet in de spam? Neem
    dan contact op met pluQ, welkom@pluqcadeaulijsten.nl
    of +316 21555475, om een kopie aan te vragen.

  • Zijn er kosten verbonden aan het geven van een cadeau?

    Als je met Ideal of bancontact betaalt, zijn de kosten €0,95 per transactie (onafhankelijk van het bedrag en het aantal bijdragen). Je kan
    ook met creditcard betalen, de kosten zijn dan 5,2% van het gegeven bedrag.

  • De cadeaugevers betalen transactiekosten. Kan dit afgekocht worden?

    De ‘eigenaar’ van de cadeaulijst kan de transactiekosten die de cadeaugevers betalen, afkopen met een eenmalig bedrag van €92,75. Bij het
    online zetten van de cadeaulijst kan men dit aangeven.

  • Onze bruiloft verschuift door het coronavirus naar een latere datum, kunnen we de cadeaulijst aanpassen?

    Het zijn bizarre tijden door het coronavirus, vanzelfsprekend kan de datum op de cadeaulijst aangepast worden naar de nieuwe datum. De lijst blijft open voor giften tot de 2de dinsdag na de bruiloft. Ook kunnen cadeaus, teksten en foto’s verwijderd, gewijzigd en toegevoegd worden, dit alles zonder extra kosten. Hebben jullie vragen? mail welkom@pluq.nl of bel +316 21555475. Wij helpen jullie graag.

  • De bruiloft wordt doorgeschoven ivm coronavirus en ik heb al een cadeau gegeven. Wat nu?

    ​Het bruidspaar beslist wat zij met de al ontvangen cadeaus doet. Meestal worden de cadeaus ‘meegenomen’ naar de aangepaste/vernieuwde cadeaulijst.

  • Hoe maak ik mijn eigen cadeaulijst?

    Bij pluQ maak je eenvoudig en snel je eigen persoonlijke cadeaulijst. Kijk hier voor een voorbeeld cadeaulijst. Begin met het maken van je persoonlijke cadeaupagina. Vul je naam/namen, emailadres en datum in voor een gratis profiel bij pluQ. Voeg je eigen cadeaus toe, bepaal het cadeaubedrag en de delen waarin je het cadeau wilt ontvangen (€ 10, € 25 of € 50). Nog even een leuke foto uploaden en het cadeau is klaar. Mocht je op een later moment het cadeau nog willen aanpassen, dat kan altijd. Maak je persoonlijke cadeaupagina af met leuke foto’s en een welkomstwoordje.

  • Hoeveel kost een cadeaulijst?

    Gebruikmaken van de leuke pluQ cadeaulijst bedraagt eenmalig € 49,95 (incl btw). Dit zijn administratiekosten die in rekening worden gebracht bij de uitbetaling van het cadeaugeld. Cadeaugevers betalen €0,95 per transactie bij betaling met iDeal en Bancontact en 5,2% extra bij betaling met creditcard. Deze transactiekosten kunnen jullie afkopen voor het eenmalige bedrag van € 92,75

  • Hoe veilig is het om cadeaugeld te geven/te betalen via pluQ?

    Goed dat je het vraagt. Wij maken gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Via SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het ” groene slotje” in je browser.

  • Wat ontvangt de gever na betaling?

    Nadat men een leuk cadeau heeft uitgezocht en betaald, ontvangt men in de mail een link, hier vindt men het betaaloverzicht en de cadeauvoucher van het gegeven cadeau (s). Leuk om te geven! Zie hier voor een voorbeeld van een cadeauvoucher.

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden voor de cadeaugevers?

    Men betaalt met ideal, Bancontact of diverse creditcards. Men selecteert een of meerdere cadeaus en klikken op ‘geef cadeau’. De cadeaus staan automatisch in de winkelwagen en kunnen vervolgens betaald worden. Gevers betalen het bedrag dat zij schenken aan het bruidspaar plus € 0,95 transactiekosten bij betalen via iDeal en Bancontact en 5,2% extra als er met een creditcard betaald wordt. Ook kunnen bruidsparen ervoor kiezen om de transactiekosten zelf te betalen, zodat de gevers alleen het bedrag betalen dat zij schenken. Dit is dan een eenmalige bedrag van € 92,75 en wordt verrekend bij de uitbetaling van het cadeaugeld. Na betaling ontvangt de betaler per mail een betaalbevestiging en een mooie voucher die zij kunnen printen en kunnen geven. Let op; soms komen deze mails in de spam terecht, check daarom altijd de spambox.

  • Kunnen cadeaugevers ook een deel van een cadeau geven?

    Dat kan zeker. Per cadeau is het totale bedrag in delen opgesplitst van € 10, € 25 of € 50. Een gever kan een cadeau volledig geven of een deel ervan. Het is ook mogelijk om verschillende cadeaus of verschillende delen van cadeaus te geven. Bijvoorbeeld een deel van een duikcursus en een cocktail op het strand.

  • Is er een maximum geldbedrag dat gegeven kan worden door de cadeaugever?

    Het maximum bedrag dat per keer gegeven kan worden is € 1000. Indien men een hoger bedrag wenst te geven, adviseren wij het bedrag te splitsen en in meerdere keren te geven. Het maximum bedrag is op aanraden van onze moneyprovider vastgesteld.

  • Hoe veilig is het cadeaugeld bij pluQ?

    Het cadeaugeld van de gevers wordt overgemaakt naar de onafhankelijke derdenrekening van pluQ. Het geld staat hier veilig op een aparte rekening. En is gelabeld per cadeaulijst. pluQ is goedgekeurd door de Nederlandse Bank.

  • Wanneer ontvang ik het gekregen cadeaugeld?

    Het geld van gasten wordt overgemaakt op de onafhankelijke derdenrekening van pluQ. Het geld staat hier veilig op een aparte rekening van pluQ. Het totale bedrag (minus de administratiekosten van € 49,95) wordt de eerste dinsdag na het feest en in overleg met jullie, overgemaakt op jullie rekening. Mocht daarna nog geld binnenkomen, keren we het resterende bedrag de eerst volgende dinsdag uit en sluiten wij de cadeaupagina voor schenkingen. De cadeaupagina blijft nog tot 6 weken na het feest zichtbaar en wordt daarna offline gezet.

  • Hoe weet ik wie een cadeau heeft gegeven?

    Je kan (als je dat wilt 😊 ) in een mooi overzicht realtime zien wat je gekregen hebt en van wie. Dit overzicht zie je alleen als je bent ingelogd op de je eigen cadeaupagina en is niet zichtbaar voor ‘bezoekers’ aan de cadeaupagina

    Lees meer
  • Zijn er kosten voor de cadeaugevers?

    Cadeaugevers betalen €0,95 per transactie bij betaling met iDeal en Bancontact en 5,2% extra bij betaling met creditcard. Deze transactiekosten kan je afkopen voor het eenmalige bedrag van € 92,75 (incl btw).

  • Hoeveel cadeau's kan ik vragen?

    Het aantal cadeaus dat je toevoegt op je persoonlijke cadeaulijst is onbeperkt. Wij raden aan 8 - 20 cadeaus toe te voegen. Ook het aantal cadeaugevers is onbeperkt.

  • Wat kan je doen als een cadeau is uitverkocht?

    Een cadeau is uitverkocht als het volledige bedrag is gegeven. Dit is zichtbaar door de blauwgroene cirkel die rond het cadeau staat. Je kan altijd nieuwe cadeaus toevoegen. Een uitverkocht cadeau kan niet meer gegeven worden, cadeaugevers worden geadviseerd om een ander cadeau te geven.